5 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار آنلاین

کسب و کار آنلاین

از آن جایی که کسب درآمد بصورت آنلاین علاوه بر فایده، زیان هایی را نیز برای کسب و کارها بدنبال دارد در تیم تحریریه دارا بیزینس تصمیم گرفته ایم مقاله ای از تجربیات برایان تریسی جمع آوری و منتشر نماییم که مناسب هر کسب و کار آنلاین و دیجیتالی است.(+)

اینترنت، تلفن های هوشمند و دیگر اختراعات دیجیتال، فرصت های پیش بینی نشده ای را پیش پای کارآفرینان قرار داده است تا بتوانند با مشتریان خود درارتباط بوده، فروش خود را افزایش داده و به صورت آنلاین درآمدزایی کنند. و اگر شما از طریق کسب و کار آنلاین به دنبال موفقیت و کسب درآمد هستید، بهتراست که کار خود را با اصول بنیادین آغاز نمایید.

اصول بنیادی زیر در رابطه با کسب و کار است که به شما کمک می کند تا به موفقیت در کسب و کار آنلاین و دیجیتال خود برسید.

کسب و کار آنلاین باید مسئله ای را حل کند!!

مشتریان نمی خواهند کالا و خدمات خریداری کنند؛ بلکه آن ها می خواهند راه حل خریداری کنند.

نخستین گام در ایجاد کسب و کار آنلاین، شناسایی مسئله یا مجموعه ای از مسائلی است که بسیاری از مردم داشته و شما می توانید آن ها را حل نمائید. یعنی هر محصول یا خدمتی که می فروشید، می بایست درجهت حل کردن مسئله باشد.

حل مسئله در صورتی ضروری تلقی می گردد که شما بخواهید بدانید چرا مشتریان احتمالی باید از شما خرید کنند.

اگر مشتریان نبینند که چگونه می توانند از محصولات و خدمات شما در زندگی شان استفاده کنند، تنها تبلیغ مثبت یا بیان عبارات مثبت درباره ی محصول یا خدمات شما کافی نخواهد بود.

اما اگر شما مشکل واقعی که مشتریان دارند را شناسایی و راه حلی جامع برای آن ارائه کنید، آن ها به راحتی پیشنهادات شما را با نیازهایشان سنجیده و تمایل بیشتری به خرید محصول شما خواهند داشت.

متمرکز و دقیق باقی بمانید…

هنگامیکه مسئله ای را که باید حل کنید شناسایی نمودید، می بایست لیستی جامع از گام هایی که برای حل مسئله ضرورری است را یادداشت نمائید.

در کسب و کارهای آنلاین، این گام ها عمدتاً شامل 4 مورد است:

  • تنظیم وب سایت
  • ایجاد صفحات رسانه های اجتماعی
  • استخدام کارمند با مهارت های مورد نیاز
  • تعیین نظمی که براساس آن می بایست این گام ها را انجام دهید و سپس از آن نظم دنباله روی کنید.

نکته ی مهم این است که هر گام بایستی به تنهایی بررسی و اجرایی شود تا اینکه تمامی گام ها به صورت همزمان دنبال شوند.

سعی کنید اهدافی را تنظیم کنید تا در مسیر دستیابی به آن باقی بمانید.

به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل نمائید که هر گام به درستی انجام شده و می توانید براساس آن، گام های دیگر را بردارید.

اگر در رابطه با تعیین هدف تازه کار هستید، با مشاوران ما در دارا بیزینس تماس بگیرید تا به شما کمک کنند اهداف خوبی را تنظیم نمائید.

هم چنین از این طریق مطمئن خواهید شد که غرق در امواج اطلاعات پراکنده و گوناگون که چه بسا نامرتبط بوده، نشده و می توانید پیشرفت یکنواخت و ثابتی داشته باشید.

کسب و کار آنلاین و دیجیتال

برای داشتن یک کسب و کار آنلاین موفق از اشتباهات خود درس بگیرید…

اسکار وایلد زمانی گفته بود که تجربه نام دیگری است که ما بر اشتباهات خود می گذاریم.

این بیان در کسب و کار هم صحیح است.

زمانی که سعی می کنید کسب و کار آنلاین راه اندازی نمائید، احتمالاً مرتکب خطاهای زیادی می شوید.

به طور مثال تصویری بر روی صفحه ی اجتماعی شرکت تان پست می کنید که با برداشت نادرست، معنای دیگری می دهد و یا اینکه مشتری ای را نادیده می گیرید که مدت زمان طولانی شما را دنبال کرده و درنتیجه به شهرت خود آسیب می زنید.

وقتی مسائلی از این دست رخ می دهد، نا امید نشوید. تنها فکر کنید که چه کار بهتری می توانستید انجام دهید و درسی که از آن خطا فرا گرفته اید را در تلاش های آینده تان لحاظ نمایید.

به یادگرفتن و نوآوری ادامه دهید…

هیچ کسب و کار موفقی –بویژه در عصر دیجیتال-راکد و بدون حرکت نیست؛ وقتی که شما مجبور هستید که با کسب و کارهای جدید و کارافرینان دارای بینش و بصیرت از سرتاسر جهان رقابت نمائید، پویا باشید و دائماً خود را ارتقا دهید.

برای اینکه در میدان رقابت سرپا بمانید، می بایست محصولات و خدمات خود را به صورت مرتب بهبود دهید.

به نرم افزارها، تجهیزات و دیگر فناوری هایی که می توانند مسئله ی اصلی شما را به روش بهتری به نسبت روش فعلی تان حل نمایند، توجه کنید.

سپس سعی کنید که به سرعت با این فناوری های جدید منطبق شوید.

به روز بودن تنها به معنای به روز رسانی محصولات و خدمات نیست؛ بلکه می بایست شما  دانش خودتان را نیز ارتقاء دهید.

شما از طریق خواندن کتاب و مقالات، رفتن به کنفرانس ها یا کلاس های آموزشی می بایست از تمامی فرصت های ارتقای مهارتهای تان و دستیابی به نگرش جدید استفاده نمائید.

تنها درآن صورت است که برای مقابله با رخدادهای احتمالی در اقتصادهای نوظهور آماده هستید.

خواندن نقل قول های انگیزشی راهی بسیار خوب برای حفظ انگیزش در حین یادگیری است.

رقبای تان را خوب بشناسید…

رقبای تان را شناخته و خود را براساس آن ها ارتقاء دهید.

به محض اینکه شما در کسب وکاری وارد شدید، تا جایی که می توانید درباره ی رقبایتان اطلاعات کسب کنید.

به وب سایت ها و صفحات اجتماعی آن ها مراجعه و بررسی کنید چه محصولات یا خدمات خاصی را آن ها ارائه می کند. هم چنین بررسی نمائید مشتریان شان چه چیزهایی درباره آن ها می گویند.

این تحقیق را به صورت مرتب انجام دهید. هم چنین هر بار که شرکت جدیدی وارد بازار می شود، تحقیقات خود را به روز کنید.

تحقیق درباره ی رقبایتان به شما اجازه می دهد تا بفهمید آن ها چه کاری را بهتر از شما انجام می دهند و درنتیجه بر آن اساس، کسب و کار خود را ارتقاء دهید.

اما مهم تر از همه کسب دانش درباره ی رقبا است که به شما اجازه می دهد تا بزرگترین ضعف های آنان را شناسایی و از آن ها برای کسب سهم بزرگتر از بازار استفاده نمائید.

اگر شما بهترین خدمات مشتری را ارائه و شرکت خود را بر آن اساس ارتقا دهید، می توانید بسیاری از مشتریان آن ها را که به دلیلی از شرکت رقیب ناراضی بوده اند، به خود جلب نمائید.

به این ترتیب شما می توانید سهم بازار خود را گسترش داده و خود را به عنوان ارزشمندترین بازیکن در هر رده ی صنعتی تثبیت نمائید.

توصیه دارا بیزینس

وقتی مردم نام شما یا برند شما را می شنوند، دوست دارید چه عباراتی به ذهن آن ها بیاید؟ آیا دوست دارید درباره ی اشتباهاتی که مانع از رسیدن مردم به ثروت می شود، بدانید؟ و یا بزرگترین چالش های یک کسب و کار آنلاین را بشناسید؟ اگر پاسخ تان مثبت است می توانید به کتاب الکترونیک رایگان برایان تریسی با نام (5 دلیلی که بیشتر مردم ثروتمند نمی شوند) رجوع نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *